Tiszaparti Római Katolikus

A hónapban 4137

Összesen 404544

8 vendég és 0 tag van jelen

Londonban jártunk! – iskolai tanulmányi kirándulás 2019. 09.21-27.

Iskolánk 48 diákja és 4 angol szakos tanára hét napot töltött Angliában, iskolai tanulmányi kirándulás keretében. Az utazás során a gyerekek családoknál laktak, ahol lehetőség nyílt az angol nyelv gyakorlására is. Sok szép helyen jártak, sok érdekes dolgot láttak, és sok híres nevezetességet kerestek fel. Az élményeket Nagy Boglárka, 8.a osztályos tanuló fogalmazta meg az alábbi útinaplójában.

Tiszapartisok nagy kirándulása Londonba – 2019.09.21.27.

1. nap

Szeptember 21-e, a nagy nap, indulás Angliába! Hajnali 4-kor a busz várt minket az Agóra parkolójában. Majd pedig örömmel és csomagokkal felszerelkezve vettük célba Nyugat – Európát. Az út során megnézhettük a napfelkelte és a naplemente varázslatos színeit. 4 óránként kis pihenéssekkel és az országok csodáit tekintve érkeztünk meg este Aachenbe, a szállásunkhoz. A Bed & Breakfast kényelmes helyet kínált mindannyiunknak. Az utazástól fáradtan dőltünk be az ágyba és már Angliáról álmodoztunk.

2. nap

Másnap kipihenten és izgatottan ültünk be a buszba. Napközben értesültünk az aznapi programról, majd pedig átmentünk Németország – Belgium határán. A fővárosba érkezve, Brüsszel látványosságai tárultak elénk. A városnézés alatt megtekintettük a Grand Place-t, Brüsszel városházát és főterét melynek építkezési stílusa elvarázsolt minket, megnéztük a híres szobrokat és nem utolsó sorban pedig megkóstoltuk, vettünk Brüsszel ízletes csokoládéjából. Az évnek abban az időszakában érkeztünk, amikor zajlott a Folklór fesztivál a főváros főterén. Szabadidős programunkban lehetőségünk volt a fesztivált és a belváros többi részét is felfedeznünk.

Dél körül újra útra keltünk és néhány óra elteltével már a kompon voltunk. Franciaország és Anglia közötti vízi járművön hatalmas hely volt és a La Manche-csatornán, a Doveri - szoroson áthajózva fantasztikus kilátásban volt részünk a komp fedélzetéről.

Másfél óra múlva álmaink teljesültek. Megérkeztünk Anglia egyik tartományába, Kentbe. Egy kisebb buszút után kilépve a járműből felfedeztük Canterbury-t. Megcsodáltuk az anglikán egyház fellegvárát és sétáltunk a favázas szerkezetű és még színes házak között is, közben egy-két érdekességet is megtudtunk a tartományról.

Délután 4-5 óra körül már szárnyaltunk is a találkozó pontra. Mindenki nagyon izgatottan várta, vajon melyik, milyen családhoz kerül. Napnyugta után mindenki vendéglátójához érkezett.

A családi elhelyezés mindenkinek élmény volt, amely bepillantást adott az angliai életbe. Majd pedig az álmosság el is nyomott minket az éjszakába.

3. nap

Napfelkelte mellett egy kis finom reggeli után a találkozó pontra sietett mindenki. És erre a pillanatra vártak legtöbben… London nevezetességei! Angol zászlók, Big Ben, Parlament, London Eye, Double Deckerek, színházak, luxus hotelek, Trafalgar tér, Buckingham Palota, Lovas testőrök, Kínai negyed, Szent James Park és még mennyi sok más látnivaló!

4 órán át barangoltunk busszal London belvárosában, míg addig az idegenvezető elmesélt mindent a városrészről.

Majd pedig kiléptünk a buszból és elindultunk a London Eye-hoz. Az óriáskerék fél órás útja alatt az egész negyedet beláttuk az összes különleges látnivalókkal. Miután kiléptünk a kapszulákból, egy 4D-s mozin vettünk részt, később a palota közelében tekintettük meg a lovas testőrség váltását. Egy igazi érdekesség volt, hogy a lovak 1 órán át kint állnak, teljes fegyelemben. Ezután a Trafalgar téren kaptunk egy kis szabadidőt, amelyet a hely felfedezésével töltöttük.

A Buckingham Palota volt a következő úticélunk, és hogy megközelítsük, a Szent James Parkon keltünk át. A ligetben található út mellett kacsák, hattyúk, ludak és mókusok élvezték a szabadban életüket. Egy igazi meglepő jelenségben is részesültünk, ahogy ezek a kis állatok félelem nélkül, boldogan rohantak át közöttünk. A park végén elénk tárult a Buckingham Palota! Személy szerint igazán bámulatosnak találtam arannyal borított kerítését, neoklasszicista építészeti stílusát és előtte Viktória királynő emlékművét. Majd megcsodáltuk a palota környékét és indultunk a Londoni Tömegközlekedési Múzeumba, ahol megismerkedhettünk a belváros közlekedésének fejlődésével, így ezzel még okosabbak lettünk. Ezután szabadidőt kaptunk a Covent Gardenben, amikor is érdekes, különleges tárgyakat vásárolhattunk.

Szállásadóinkhoz indultunk és ízletes vacsorával fejeztük be a napot.

4. nap

Reggeli után ismételten belevetettük magunkat a nagyvárosba. Gyalogos séta alatt tekintettük meg a Szent Pál – székesegyházat, Európa 5. legnagyobb templomát. Napközben elkapott minket az angliai eső, de semmi sem állíthatta meg a csoportot a felfedezéstől. A Millenniumi gyalogoshíd átkelésével értünk Shakespeare’s Globe-hoz, itt elmesélték a színház történetét. A teátrum leégése után minden lakos, aki 200 fontnál többet adományozott a színháznak, annak nevét belevésték a kövezetbe, mely az épülethez vezet. Bent kis boltot találhattunk, így megvehettük Shakespeare műveit és más ajándéktárgyakat.

A színház után egy piachoz, a Borough Marketre mentünk. A frissen szedett virágoktól, gyümölcsöktől és zöldségektől kezdve, az angliai jameken (lekváron), sajtokon, húsokon, halakon keresztül, a pékek süteményei, pizzái és különlegességekig mindent lehetett ott találni. Az illatok csak keveredtek egymással, az emberek boldogan vásároltak és az eladók kedvesen árulták termékeiket. (Persze vásároltunk is.)

A sok étel után végigsétáltunk London modernebb stílusú hatalmas és fantasztikus felhőkarcolói között, míg meg nem érkeztünk a Tower Bridge környékére, itt szabadidőt kaptunk. Ezt követően átsétáltunk a Tower hídon és a Temze folyó sodrását néztük. A híd után következett a Londoni Tower. A hídról jól látszott a közelben lévő régi erődítmény és a távolban az új London építményei közti különbség. Mintha a múlt és a jelen találkozott volna. A vár kiállítása alatt szemügyre vettük a koronaékszereket és sok más királyi tárgyat.

Újabb hajóútnak indultunk Greenwich felé. A kerületben végigsétáltunk a hatalmas egykori királyi parkon és az Greenwichi Királyi Obszervatórium előterében átléphettünk a Föld keleti földgömbjére.

Így telt a 4. napunk. Este mindenki örömmel telve beszélte meg vendéglátóival a napi kalandjait.

5. nap

Virradatkor már a járművön voltunk és hasítottunk Madame Tussaud Panoptikuma felé. Egy felejthetetlen benyomás volt számunkra körbejárni, megtekinteni a kiállítást. Még képet is csinálhattunk kedvenc énekeseinkkel, színészeinkkel, mesefiguráinkkal, szuperhőseinkkel és még a Star Wars szereplőivel is. A viaszfigurák aprólékos részletességgel voltak megcsinálva, így teljesen élethűeknek látszódtak. Néhány alkalmazott még hívott is minket, hogy lépjünk fel a színpadon és sétáljunk végig a kifutón. Mindenki remekül érezte magát. A kiállítás végén ajándéktárgyakat vehettünk emléknek. A fantasztikus élmények után vidáman indultunk egy ruhalánc boltjába, Primarkba. Miután bevásároltunk, elindultunk a Windsor kastélyhoz. Az udvarház csodás volt, mindannyian pompás tekintettel jártuk végig termeit és udvarát. Megismerkedtünk történetével és a rezidencia bejárása után hosszú szabadidőnket vásárlással és felfedezéssel töltöttük Windsorban.

Szürkületben érkeztünk vissza a találkozó pontra és búcsúztunk egymástól. Angliai jóízű vacsorán vettünk részt, és az új tudással gazdagon mentünk aludni.

6. nap

Madárcsicsergésre ébredtünk és már ez egy varázslatos nap kezdetét jelentette. Megettük az utolsó napi, croydoni reggelinket, elbúcsúztunk a családtól  és megköszöntünk mindent nekik,  és nekiindultunk a kikötőnek. De mielőtt hazamentünk volna, volt még programunk. Megálltunk a Leeds kastélynál. Az emberek a világon azt mondják, ez a világ legszebb (loveliest) kastélya. És igaza is van mindenkinek, aki ezt gondolja. Ez a környék egyszerűen gyönyörű volt. Letisztult, csendes, nyugodt. A hatalmas birtokot mindenkinek érdemes egyszer meglátogatnia. Az ösvényen végigsétálva láttunk egy kisebb vízesést és folyót, végig mentünk egy bokros labirintuson, továbbá végigjártuk a kastély báltermeit, fürdőszobáit, hálószobáit, melyek igazán otthonosak voltak. Még a pincébe is lementünk, ahol bort tároltak, emellett a kastély történetével is megismerkedhettünk. Nekem ez a kastély igazi maradandó emlékeket adott, melyeket sokáig megőrizhetek. Miután visszatértünk a valóságba (hiszen ez az egész olyan volt mintha álmodnánk), bevásároltunk a kis szuvenír boltban és célnak kitűztük a kompot Doverban. Mielőtt még elbúcsúztunk volna Angliától, ajándékba adott nekünk egy kis esőt. A rév fedélzetéről megint lenyűgöző tájképet adott Franciaország és a kontinens, kis világítótornya a messziségben és a tenger habjai.

Este az utazástól kimerülten aludtunk el Aachenben, a tranzitszálláson.

7. nap

Eljött az utolsó nap az utazásból. Hajnali 6-kor reggeliztünk a hotel éttermében és addig utaztunk, míg haza nem értünk. Kisebb megállásokkal, vacsorával, majd pedig éjfélkor valamit kívánva, épségben és hihetetlenül boldogan és fáradtan, szavakba nem önthető élményekkel értünk vissza Szolnokra.

Tapasztalataim:

Személy szerint nagyszerűen éreztem magam, örülök, hogy igazi nagy európai felfedező túrán vehettem részt. Másoknak is szívesen ajánlom, és el tudom mondani, hogy panasz, probléma nélkül jöttem haza. A családoknál való elhelyezés jó volt, az ételek megfelelőek voltak. Köszönöm a tanárnőknek, az idegenvezetőnek és a buszsofőröknek a felejthetetlen élményekkel teli 7 napot.

Csengetési rend

6. óra          12.40 - 13.25

7. óra          13.35 - 14.20

8. óra          14.30 - 15.15

Copyright © Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium 2014. Minden jog fenntartva.