Tiszaparti Római Katolikus

A hónapban 4144

Összesen 404551

5 vendég és 0 tag van jelen

Az őszi szünetben iskolánk néhány tanulója egy csodálatos utazáson vehetett részt, melynek során megcsodálhattuk Brüsszel, Párizs, valamint London látnivalóit.

Izgatott tekintetek, mázsás csomagok, könnyező szülők. Ezek jellemezték az őszi szünet előtti péntek délutánt, mikor is a Pelikán parkolóban nagy izgalommal várakoztunk az indulásra. Végül is aztán begördült a várva várt busz, és megkezdhettük nyolcnapos európai körutazásunkat!

Az első megálló Budapesten volt, ahol a pesti „különítmény” szállt fel, ugyanis ők is velünk együtt tartottak Londonba. Hamar összeismerkedtünk, majd útnak indultunk Brüsszel felé. Az egész éjszakás utazást 4 óránként szünetekkel szakítottunk meg, de így is rendkívül fárasztó volt zötykölődésünk. Másnap reggel már öröm ült ki az arcunkra, mikor végre megpillantottuk Belgium fővárosát!A városnézés során megtekintettük az Európai Parlamentet, majd benéztünk Brüsszel híres csokoládé- és csipkeboltjaiba, és lefényképeztük a legjelentősebb épületeket, szobrokat. Ki gondolta volna, hogy még Brüsszelben is van Bartók Bélának szobra?

Pár óra múlva már újra a buszon ültünk és folytattuk utunkat, ezúttal a Csalagút felé. A Csalagúton háromnegyed óra alatt végigrobogtunk, és mindenki nagy örömére már angol földön jártunk.  Először megnéztük a doveri tengerpartot, majd rögtön továbbindultunk a Leeds-kastélyhoz. Ott megcsodáltuk a kastélyt belülről, majd bebarangoltuk a kerti labirintust is. Késő délután már Greenwichben jártunk, ahol fotót készítettünk az első földrajzi meridiánról, illetve London látképét is „lekaptuk”. Az este folyamán találkozhattunk a családokkal, akiknél elfoglaltuk a szálláshelyünket. A családok rendkívül kedvesek voltak, megkínáltak hagyományos angol ételekkel, beszélgettek velünk és rengeteg jó tanáccsal láttak el minket. A következő pár napot a főváros nyüzsgő utcáin töltöttük. London összes látnivalóját megnéztük Madame Tussaud Panoptikumától egészen a Big Benig. Jártunk a Towerben, ahol a híres koronázási ékszerek láthatók. Felültünk a London Eye-ra, ahonnan csodálatos a város panorámája! Vásároltunk az Oxford Street boltjaiban, megcsodáltunk a Rosetti-követ a British Museumban, sőt még a híres Harrod’s áruházba is elmentünk!

Az utolsó estén aztán elbúcsúztunk a vendéglátó családoktól és Párizs felé vettük az irányt. Az éjszakát egy tranzitszállón töltöttük, hogy frissen és kipihenten barangoljuk be a „Fények Városát”. Az Eiffel tornyot és Notre Dame-ot már önmagában is fantasztikus élmény látni, de a városnézés utáni shoppingolás még inkább szebbé varázsolta a napunkat.

Sajnos minden jónak vége egyszer, így európai túránk is befejeződött, ám rengeteg élménnyel és ajándékkal értünk haza. Szeretnénk megköszönni a kísérő tanárok munkáját és szervezését, mindannyiunknak örök emlék marad ez a kirándulás!

Csengetési rend

6. óra          12.40 - 13.25

7. óra          13.35 - 14.20

8. óra          14.30 - 15.15

Copyright © Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium 2014. Minden jog fenntartva.