Tiszaparti Római Katolikus

A hónapban 2694

Összesen 403101

8 vendég és 0 tag van jelen

2017. szeptember 15-22. között 42 tiszapartis diák és 4 kísérőtanár utazott Angliába, iskolai tanulmányi kirándulásra. Nagy izgalommal készülődtünk az utazásra, már tavasszal elkezdtük az út előkészítését.

Egynapos utazás után kissé fáradtan, de nagy izgalommal érkeztünk meg Angliába komppal, Dunkerque kikötőjéből. A közel négy órás hajóút mindenkinek nagy élmény volt. Ezután a Leeds kastélyba látogattunk el, ahol hatalmas sétát tettünk a kastélykertben, és megcsodálhattunk a kastélyt belülről is. Az izgalom ezután következett: West Wickham városrészben családoknál laktunk egy hétig, és várakozással és kis félelemmel vártuk, ki milyen családhoz kerül. Sokféle élményben volt részünk a családoknál. Egy biztos: megláthattuk, hogyan él egy átlagos angol család, mindenféle érdekes és szokatlan dolgokat tapasztalhattunk, például a szerény mennyiségű ételeiket, illetve a keverőcsap nélküli fürdőszobákat.

A következő négy napban gyalogosan és busszal is felfedeztük Londont. Először megnéztük a London Eye-ról a várost, majd gyalog elmentünk a Parlamenthez, a Lovastestőrség palotájához, a Buckingham palotához, ezután a Trafalgar téren át a Covent Gardenbe sétáltunk. A délutánt a British Múzeumban töltöttük. Másnap a Cityt fedeztük fel. A Szent Pál Székesegyháztól indulva megnéztük a Globe színházat, a Golden Hindét, sétáltunk piacon, majd a Tower hídon átkelve bementünk a híres Towerbe, ahol megcsodáltunk a koronázási ékszereket. Délután a Temzén hajóval mentünk Greenwichbe, megnéztük a Cutty Sark nevű híres klippert, sétáltunk a parkban, megkerestük a nulladik hosszúsági fokot, és gyönyörködtünk a Csillagvizsgáló épületében. Következő nap a Madame Tussaud’s panoptikumban jártunk, örömmel fedeztük fel sok híres énekes, zenész, politikus és sportoló viaszmását. Délután VIII. Henrik lakóhelyét, a Hampton Court palotát kerestük fel.

Londonból hazafelé betértünk Dickens szülővárosába, Rochesterbe is, illetve Canterburybe, ahol felidéztük a középkori zarándokok történeteit, valamint az angol történelem idevonatkozó eseményeit is.

És persze, vásároltunk: teát, csokit, lekvárt, chipszet a Sainsburyben, apró ajándékokat az Oxford Street valamelyik souvenir shopjában, és a Primark sem maradt ki!

Nagyszerű élményekkel, sok-sok ajándékkal és tapasztalattal tértünk haza, melyet az alábbi képek is igazolnak.

Már készülünk a következő angliai utazásra: legközelebb Skóciát célozzuk meg!

Köszönjük szépen a szervezést és a tanulókíséretet tanárainknak, és a Malév Air Tours Utazási irodának, valamint Szabó Csilla idegenvezetőnek a sok-sok érdekes információt, melyet az utazás során hallottunk.

Csengetési rend

6. óra          12.40 - 13.25

7. óra          13.35 - 14.20

8. óra          14.30 - 15.15

Copyright © Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium 2014. Minden jog fenntartva.